Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2022 17:49 - Още от вчерашното ...
Автор: getmans1 Категория: Политика   
Прочетен: 1834 Коментари: 20 Гласове:
5

Последна промяна: 17.10.2022 18:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                                 .....

    ПОКАЗАНИЯТА НА ГРАФ ЛЕВ ТОЛСТОЙ ЗА РУСКО-ТУРСКАТА ВОЙНА. ЦЕЛТА НА ВОЙНАТА.
 
image               

Лев Толстой, отличен руски патриот и добър християнин, за Руско-турската война пише: "Години и векове не знаяхме нищо за някакви славянски братя; ний живеехме с немци, френци и англичани като братя. Изведнъж се подкачиха празненства и срещи, които родиха прочути хора да раздухват патриотически чувства у руския народ, докато най-после избухна и Руско-турската война." "Внезапната любов на русите към балканските славяни се почувствува и изрази в срещата на славяните в Москва, в образуването на славянски комитети по цялата страна и главно в славянските обеди, на които се ядеше и пиеше до насита, приказваха се глупости едни на други, радваха се на възникналите горещи чувства за единство, за мир и майсторски се криеха намеренията на силните на деня досежно Турция. Вестниците раздуваха възхищението постепенно и правителството се видя принудено да се намеси в скроената игра. Сърбия отвори война. Дипломатичните ноти и полуофициални статии се редактираха. Публични органи потънаха всецяло в лъжата, в измислиците и пламнаха тъй добре, че цар Александър II, който не искаше и да чува за война, се принуди да я предприеме - за избавление християнските населения от турско иго. Тия славянски обеди бяха зачестили и в надвечерието на Балканската война в Петербург и Москва... Бяха далеч от неволята народна и малко искаха да знаят за неговите въжделения. Там се говореха глупости и лигавения, пиянства и закани също като на оргии, на които злосторниците се предават, когато се готвят да извършат някое злодеяние. За военен престиж, за слава и почести дума не ставаше - старателно се замъгляване тайната замисъл и се славославяше мира и братската любов! Всъщност всеки гореше от алчност за чужди територии, от желание да се тури ръка на Цариград и да се владее Мала Азия и Балканския полуостров. Нима руската земя беше толкова недостатъчна за прехраната на местното население, че е станало необходимо да се разширочава чрез заграбване на чужди територии? Като се обърнем към статистиката ще видим, че в Европейска Русия живеят само по 21 човека на кв. километър, а в Азиатска Русия само по 1 човек на същото пространство, когато напр. в Бавария живеят 124 души на кв. км., в Белгия 240 души, в Германия 104, във Франция 74 и пр."

Никола Григоров
        image       512512   66 коментара 230 споделяния  
                                                                                      ... 



Гласувай:
5



1. morskipesni - Демек, да свършим работата,
17.10.2022 21:23
дето я решихме на пияна глава- и да си платим барем бензина..

Драги, ВСЯКА ЕДНА работа се "планира и върши" така, от памтивека..

В България, в ЕС и в НАТО тоже. Това е НОРМАЛНОТО състояние на нещата.
цитирай
2. vencivaleri1951 - Гетьо, пак ще питам
18.10.2022 01:28
Тлостой-добър християнин!? Не е анатемосан, само защото е велик автор. Иначе толстоизмът си е ерес отвсякъде-симпатична ерес/утопичен комунизъм/
Пак ще питам , къде и по какъв повод е казаното Защото славянството започва да го "събира" Екатерина. Войните с Турция започват заради Северне Кавказ и Закавказието е след това Балканите. Две империи една до друга не могат да не воюват-няма прецедент. Екатерина първа започва да насажда мисли за това, че Русия е наследница на Византия-има го в писмата и до Волтер, Русо
Руско-османските войни се точат повече от век. Целта е да бъде изтикана Турция от Европа и от 26% от територията на османлиите в Европа, Русия ги свежда до три процента-Тракия и Цариград За пълното изтикване попречва Западът, по понятни причини. Наративът за войните не е славяни, а християни-арменци, грузинци,гърци и румънци не са
славяни. Ние хващаме последния влак и той дори не е бил композиран Александър наистина не е искал нашата война, не за друго, а армията му не е била в кондиция след Кримската война-обезкървена е Турската впрочем също Налагат му я дворянство и интелигенция
цитирай
3. getmans1 - . . . Пак ще питам, къде и по какъв п...
18.10.2022 20:48
vencivaleri1951 написа:
...
Пак ще питам , къде и по какъв повод е казаното ...


... Ами, как мога да отговоря на такъв неуместен въпрос, пък питам аз ... въпрос с която явно си мислиш, че ме „засичаш„.
Виждаш, че днес съм ти постнал и книгата писана от почти съвременници на събитията ... би трябвало да ти идва на ум, че имало такива хора отделно, че явно има и хора които познават творчеството на както на Пушкшн така и на Толстой по-добре от нас двамата заедно.

Гледам, че нощес си коментирал и предишният ми постинг - за Пушкин, ... Даваш ми съвети за някакви статистика, че тук му е мястото аз да те питам, помнишли колко статистики имаше в моята поредица за Украйна, а ... и която ти, умишлено неглижира въпреки че съм написал изрично за броя на библиографията на която се опира материала който бях използвал.
Ти упорито разпространяваш хиперболичния си виц из блога и разбира се едностранчивите данни от историята на КПСС.
цитирай
4. blog13 - https://chitanka.info/text/14807-ana-karenina
18.10.2022 21:03
А един от главните опоненти на Толстой по въпроса е бил Достоевски.

цитат:"Години и векове не знаяхме нищо за някакви славянски братя"

Интересна случка имам относно мотото на Ана Каренина „Мне отмщение, и аз воздам“ коментарите под книгата в Читанка. Мотото е на църковнославянски, т.е. на старобългарски. Изглежда Лев Николаевич не е знаел.

Аз се бях притеснил, че само аз не съм знаел. А и си имах оправдание - защото в превода който е в мойта библиотека от 67ма с преводач Георги Жечев е написано: „Мне отмщение, и Я воздам“.

Бях забравил, че се бях позачудил, защо цялата книга дето ми е в библиотеката е преведена от руски, а само това мото е останало. И като видях, че в изданието дето е в читанка фигурира думичката "аз", си помислих, че е тоя дето е преписвал е бил нещо неграмотен (а на днешно време май често се случва). И обърнах внимание, на стопаните на Читанка. Каква беше изненадата ми, когато разбрах, че всъщност, неграмотният съм аз (е и преводачът на изданието дето е в библиотеката ми и което даже е от времето на соца, когато преводачи и редактори бяха на доста високо ниво).

Но ти сега, направо трепеш рибата. Ти фактически казваш, че Лев Толстой е бил и той неграмотен. Е успокоих се.
цитирай
5. getmans1 - . . . Но ти сега, направо трепеш ри...
18.10.2022 21:13
blog13 написа:
...

Но ти сега, направо трепеш рибата. Ти фактически казваш, че Лев Толстой е бил и той неграмотен. Е успокоих се.


... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.
цитирай
6. blog13 - . . . Но ти сега, направо трепеш ри...
18.10.2022 21:31
getmans1 написа:
blog13 написа:
...

Но ти сега, направо трепеш рибата. Ти фактически казваш, че Лев Толстой е бил и той неграмотен. Е успокоих се.


... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.


А извинявай! Ма много си бил тънкообиден. Ма прав си все пак. Не си го ти определил. Ти си цитирал, как той сам се е самоопределил. Реших че трябва да си имал подобни намерения. Но това разбира се само предположения с примерно 95% вероятност.
цитирай
7. getmans1 - . . . А извинявай! Ма много си бил т...
18.10.2022 21:49
blog13 написа:
...

А извинявай! Ма много си бил тънкообиден. Ма прав си все пак. Не си го ти определил. Ти си цитирал, как той сам се е самоопределил. Реших че трябва да си имал подобни намерения. Но това разбира се само предположения с примерно 95% вероятност.


... И „обида„ няма само, недоумение...
цитирай
8. blog13 - . . . А извинявай! Ма много си бил т...
19.10.2022 11:00
getmans1 написа:
blog13 написа:
...

А извинявай! Ма много си бил тънкообиден. Ма прав си все пак. Не си го ти определил. Ти си цитирал, как той сам се е самоопределил. Реших че трябва да си имал подобни намерения. Но това разбира се само предположения с примерно 95% вероятност.


... И „обида„ няма само, недоумение...


Парадоксална физика и диалектика - като стане напълно ясно, иде недоумението; като ти светне силната свелтина, след дълъг мрак, си заслепен. Понеже изясних нещата напълно, ти не очакваше да стане така и сега си в ступор (недоумение). Помисли още малко и ще разбереш повече.
цитирай
9. getmans1 - О-о, аз съм в СТУПОР още от времето когато ти обяви растежа на рублата с 5-6 евро за 24 часа
19.10.2022 13:36
blog13 написа:
...

Парадоксална физика и диалектика - като стане напълно ясно, иде недоумението; като ти светне силната свелтина, след дълъг мрак, си заслепен. Понеже изясних нещата напълно, ти не очакваше да стане така и сега си в ступор (недоумение). Помисли още малко и ще разбереш повече.

цитирай
10. blog13 - О-о, аз съм в СТУПОР още от времето ...
19.10.2022 13:57
getmans1 написа:
О-о, аз съм в СТУПОР още от времето когато ти обяви растежа на рублата с 5-6 евро за 24 часа


Тия данни май ги даде германският петелотигър. Моята прогноза базира на историята на фиатните пари, според която, винаги когато истинските пари (злато и сребро) биват заменяни с фиатни, последните се сриват за относително кратко време до нула. А след това се прави парична реформа. Глобалната днешна валута, която е вече в критично количество е на първо място долара. Той трябва да изхвърчи закономерно, за да се намали паричната маса. След това или преди това, коя още валута ще изхвърчи, за да се намали съвкупното количество на парите - няма да е рублата, защото тя е подсигурена с реални ресурси. И всъщност, още когато Горбачов даде картбланш на доларовата сфера да нараства върху руската база, като поиска от бившите съюзници от СИВ да плащат руските ресурси в долари (наречен "конвентируема валута"), той стартира (продължи), движението на долара към неговата смърт. Ето сега, с един удар, Русия изхвърля долара от руската сфера. А днес количеството на доларите е много по-голямо отколкото 1990та.

И сега остава да не знаем все още, как точно ще протече това което е неизбежно. Т.е. зигзагите на валутните курсове, както и коя ще бъде новата валута хегемон, която трябва да стартира от малки количества, за да може да расте. Ще има валутна война. И тя ще бъде най-остра между долар и евро.
цитирай
11. getmans1 - Е, няма такъв майтап ... човек който твърди, че рублата за денонощие растяла с 5-6 евро да ме учи на финанси
19.10.2022 14:21
... НЯМА И ТАКАВА НАГЛОСТ, ЧЕ И ПРОСТОТИЯ ...

blog13 написа:
...

Тия данни май ги даде германският петелотигър. Моята прогноза базира на историята на фиатните пари, според която, винаги когато истинските пари (злато и сребро) биват заменяни с фиатни, последните се сриват за относително кратко време до нула. А след това се прави парична реформа. Глобалната днешна валута, която е вече в критично количество е на първо място долара. Той трябва да изхвърчи закономерно, за да се намали паричната маса. След това или преди това, коя още валута ще изхвърчи, за да се намали съвкупното количество на парите - няма да е рублата, защото тя е подсигурена с реални ресурси. И всъщност, още когато Горбачов даде картбланш на доларовата сфера да нараства върху руската база, като поиска от бившите съюзници от СИВ да плащат руските ресурси в долари (наречен "конвентируема валута"), той стартира (продължи), движението на долара към неговата смърт. Ето сега, с един удар, Русия изхвърля долара от руската сфера. А днес количеството на доларите е много по-голямо отколкото 1990та.

И сега остава да не знаем все още, как точно ще протече това което е неизбежно. Т.е. зигзагите на валутните курсове, както и коя ще бъде новата валута хегемон, която трябва да стартира от малки количества, за да може да расте. Ще има валутна война. И тя ще бъде най-остра между долар и евро.

цитирай
12. blog13 - . човек който твърди, че рублата за ...
20.10.2022 21:22
getmans1 написа:
.човек който твърди, че рублата за денонощие растяла с 5-6 евро да ме учи на финанси


Сега точно не съм настроен да те уча на финанси. И не това е най-добрия начин да избягаш от темата която сам си пущил.
цитирай
13. getmans1 - blog13 - ЯВНО МНОГО ДЪРЖИШ ДА ПОЛУЧИШ ОТГОВОР
21.10.2022 14:42
... Та ето го;

- преди време доказа на блоговата общност, че даже не разбираш какво значат цифрите на на таблата пред чейнджбюрата...

- сега доказваш, че и от текст не разбираш - доказателството съм го цитирал отдолу;

getmans1 написа:

... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.

цитирай
14. blog13 - Тва което съм казал е, че доларът ще ...
21.10.2022 21:02
Тва което съм казал е, че доларът ще се срине (вероятно и еврото, както и някои други до сега популярни валути). Следствието от тая фактическа парична реформа на глобалните пари ще бъде, че валутите, които останат ще повишат стойността си многократно. Вероятно левът ще бъде една от тия валути.
Закономерно, както е било винаги в историята на фиатните пари - обезценяват се, следва неизбежната парична реформа. До днес не е имало парична реформа на доминиращата световна валута от 45та година. Това е много време. За тоя период, доларът се обезцени. Сега иде и страхотната депресия, поради дефицит на базови суровини най-вече. Американското и европейските потребителски общества тежат много на световната икономика. Много повече отколкото през 45та. Господарите на света са ги отписали и ги пускат по пързалката.
цитирай
15. getmans1 - А бре, ти глупак ли си или, да??? ...
21.10.2022 21:39
А бре, ти глупак ли си или, да???

Я се виж какви сам си ги писал;

https://blog13.blog.bg/politika/2022/04/27/za-poslednite-chetiri-dena-kursyt-na-rublata-skochi-s-oshte-.1815536

ДО ТУК С ТВОИТЕ ФИНАНСОВИ НАУКИ, ЗНАНИЯ И РАЗБИРАНИЯ...

Ега си нахалството, ИНАЧЕ ПО ТЕМАТА, за N-ти път ще ти го напиша;

„getmans1 написа:

... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.„


blog13 написа:
Тва което съм казал е, че доларът ще се срине (вероятно и еврото, както и някои други до сега популярни валути). Следствието от тая фактическа парична реформа на глобалните пари ще бъде, че валутите, които останат ще повишат стойността си многократно. Вероятно левът ще бъде една от тия валути.
Закономерно, както е било винаги в историята на фиатните пари - обезценяват се, следва неизбежната парична реформа. До днес не е имало парична реформа на доминиращата световна валута от 45та година. Това е много време. За тоя период, доларът се обезцени. Сега иде и страхотната депресия, поради дефицит на базови суровини най-вече. Американското и европейските потребителски общества тежат много на световната икономика. Много повече отколкото през 45та. Господарите на света са ги отписали и ги пускат по пързалката.

цитирай
16. blog13 - А бре, ти глупак ли си или, да???...
22.10.2022 10:52
getmans1 написа:
А бре, ти глупак ли си или, да???

Я се виж какви сам си ги писал;

https://blog13/politika/2022/04/27/za-poslednite-chetiri-dena-kursyt-na-rublata-skochi-s-oshte-.1815536




Направил съм неволна грешка - вместо рубли, съм написал евро. Тва е същото, както и когато ти направиш някоя неволна грешка и изпразниш някой и друг пълен член. И тогава, да се появи някой,дето да се хване здраво за... тая твоя неволна грешка - това какво е? Това означава, че тоя няма сили да се концентрира по съществото на въпроса, а си търси дреболии.


цитирай
17. blog13 - ИНАЧЕ ПО ТЕМАТА, за N-ти път ще ти го ...
22.10.2022 11:00
getmans1 написа:
ИНАЧЕ ПО ТЕМАТА, за N-ти път ще ти го напиша;

„getmans1 написа:

... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.„


blog13 написа:
Тва което съм казал е, че доларът ще се срине (вероятно и еврото, както и някои други до сега популярни валути). Следствието от тая фактическа парична реформа на глобалните пари ще бъде, че валутите, които останат ще повишат стойността си многократно. Вероятно левът ще бъде една от тия валути.
Закономерно, както е било винаги в историята на фиатните пари - обезценяват се, следва неизбежната парична реформа. До днес не е имало парична реформа на доминиращата световна валута от 45та година. Това е много време. За тоя период, доларът се обезцени. Сега иде и страхотната депресия, поради дефицит на базови суровини най-вече. Американското и европейските потребителски общества тежат много на световната икономика. Много повече отколкото през 45та. Господарите на света са ги отписали и ги пускат по пързалката.





Сега ме караш да се повтарям:


blog13 написа:
getmans1 написа:
blog13 написа:
...

Но ти сега, направо трепеш рибата. Ти фактически казваш, че Лев Толстой е бил и той неграмотен. Е успокоих се.


... Чудно как разбра, че съм определил Л. Толстой за неграмотен след като в постинга освен заглавието няма и една запетайка от мен, че явно и коментарът ми не си прочел.


А извинявай! Ма много си бил тънкообиден. Ма прав си все пак. Не си го ти определил. Ти си цитирал, как той сам се е самоопределил. Реших че трябва да си имал подобни намерения. Но това разбира се само предположения с примерно 95% вероятност.


На който мой отговор, ти отговори, че не си бил тънкообиден. Сега даваш индикации, че си не само тънкообиден, ами си се фиксирал в тая своя вътрешнопсихическа болежка.


цитирай
18. blog13 - Окончателна епикриза за умствено-психическото ти състояние
22.10.2022 11:04
Проявяваш маниакална склонност към издребняване и игнориране на същината, дори и когато човек ти я подсказва (в прав текст).
цитирай
19. getmans1 - Каква същина си подсказал бе глу...
22.10.2022 21:01
Каква същина си подсказал бе глупако, глупави ... ни от текст отбираш, ни от цифри?!
цитирай
20. blog13 - Каква същина си подсказал бе глу...
23.10.2022 10:38
getmans1 написа:
Каква същина си подсказал бе глупако, глупави ... ни от текст отбираш, ни от цифри?!


Адеде - каква същина съм подсказал, бе глупако глупави?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 6071767
Постинги: 2741
Коментари: 26492
Гласове: 9633
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031